Vær sikker på at du og din lovd Ones Er Saved

Please merke til at vi er ansvarlige for de understrekede seksjoner, er Gud ansvarlig for resten når vi adlyder og utføre vår del. Med mindre annet er oppgitt, er alle Skriftene er fra New Living Translation of the Holy Bible

John. 3: 15-18 (Høyttaleren er Jesus) Slik at hver den som tror på meg, skal ha evig liv. For så har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, slik at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å fordømme den, men for å redde den. Det er ingen dom venter dem som stoler på ham. Men de som ikke stoler på ham allerede er dømt for ikke å tro på Guds enbårne Sønns

II Peter 3: 9. Herren er ikke egentlig å være treg om han kom tilbake, som noen folk tror . Nei, han er å være tålmodig for din skyld. Han ønsker ikke at noen skal gå fortapt, så han gir mer tid for alle å omvende seg. (Peter var en disippel av Jesus)

John 05:24 (Høyttaleren her er Jesus) Jeg forsikrer dere, de som lytter til mitt budskap og tror på Gud som har sendt meg, har evig liv. De vil aldri bli dømt for sine synder, men de har allerede gått over fra døden til livet

Romerne 10:. 8, 9, 10 Salvation som kommer fra å stole Kristus – som er budskapet vi forkynner – er allerede innen rekkevidde. Faktisk Skriften sier: «Budskapet er like i nærheten, det er på leppene og i ditt hjerte.» For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud oppreiste ham fra de døde, skal du bli frelst. For det er ved å tro i ditt hjerte at du har gjort rett med Gud, og det er ved å bekjenne med din munn at du er frelst.

Det er noe veldig viktig for Gud om ordene vi velger å snakker hver dag. Gud skapte universet med ord – ikke gjerninger (Genesis 1) Guds verden fungerer på ord og tro og kjærlighet. Si disse skriftstedene høyt slik at du hører deg selv si dem, og din tro vil økes betraktelig i en kortere tidsperiode. Tro og ord fungerer på samme måte for frelse som de gjør for helbredelse. Les Romerne 10 :, 8, 9, 10 igjen

Ef. 2: 8 og 9 Gud reddet deg ved sin spesielle tjeneste når du trodde. Og du kan ikke ta æren for dette; det er en gave fra Gud. Frelse er ikke en belønning for de gode tingene vi har gjort, så ingen av oss kan skryte om det. (Dette ble også undervist av Apostelen Paulus)

Ordspråkene 3: 5, 6, 7 og 8. Sett din lit til Herren av hele ditt hjerte; ikke avhengig av din egen forståelse. Søke hans vilje i alt du gjør, og han vil lede dine stier. Ikke bli imponert over din egen visdom. I stedet frykt (ærbødighet og tilbedelse) Herren og vende ryggen til det onde. Da vil du få fornyet helse og vitalitet. (Dette ble skrevet av kong Salomo, den viseste og rikeste mann å stadig leve.)

II Kor 05:17 Hva dette betyr er at de som blir kristne bli nye personer. De er ikke det samme lenger i sine hjerter, for det gamle livet er borte. Et nytt liv har begynt! Nå må du erstatte gamle dårlige vaner med gode vaner som styrker ditt hjerte /ånd med kunnskap /visdom Gud gir oss i Bibelen. (Dette er også en melding fra Apostelen Paulus)

Det grunnleggende er at Gud elsker deg, synd skiller deg fra Gud, og Jesus døde for dine synder, slik at du kan motta Jesus og oppleve Guds kjærlighet og tilgivelse . Dette er hvordan du blir frelst og komme til himmelen når du dør heller enn evig pine i helvete for å nekte Jesus

Bekjennelse – Bønn for Frelses eller fornyet forpliktelse til Jesus. Be denne høyt – Himmelske Fader, i Jesu navn angrer jeg på mine synder og be Jesus om å komme inn i mitt hjerte. Jesus, du er min Herre og Frelser. Jeg tror du er Guds Sønn, og at du døde for mine synder, og du ble reist opp fra de døde. Fyll meg med din Hellige Ånd. Takk, Far, for å spare meg i Jesu navn.

Legg att eit svar