Nå A Cancer Survivor

Å oppleve Guds velsignelser

Hva er en Cancer Survivor? Vi er de som har hatt kreft, men feirer å være kreft-fri. Samtidig innser vi at vi er fortsatt i fare for kreft retur. Under min kreft reise seg, var jeg i stand til å gjenkjenne Guds velsignelser mellom frykt, smerte og usikkerhet. Nå gjør jeg mer enn å anerkjenne Guds velsignelser – jeg opplever dem! Gud har fylt ut «hull» i mitt liv. Når jeg først ble en overlevende, brukte jeg mye tid lurer på hva jeg skal gjøre med livet mitt. Jeg visste ikke hva jeg ville gjøre da jeg vokste opp! Jeg ba Gud om å gi meg retning, men han syntes å være å fortelle meg å hvile og vente på ham. Jeg var i stand til å gjøre det, men ikke alltid veldig tålmodig. Venter kan være så veldig vanskelig – enten venter på testresultater, behandlinger for å avslutte, eller for Guds ledelse, i dette tilfellet. Mest alle som har gått gjennom en helsekrise sliter i etterkant. Du må kanskje vurdere hvem du er atskilt fra helseproblem. Du har kanskje mindre energi enn du gjorde før, og innser at du trenger å endre livsstil. Jeg tror alle i denne kategorien har et annet perspektiv på livet enn de gjorde før sykdommen. Jeg ønsker å dele de velsignelser Gud har tillatt meg å oppleve som en kreft overlevende som forsøker å følge Guds ledelse. Min bønn og formål for dette er å oppfordre leseren til å leve mer fullstendig og oppleve et rikere liv i vår Herre Jesus Kristus etter en helsekrise.

«La de som er kloke forstår .. disse tingene Let de med dømmekraft lytte nøye stiene Herrens er sant og rett, og rettskafne mennesker bor ved å gå i dem … «

Hosea 14: 9 (NLT)

folk jeg var med, og hvordan jeg følte under hvert trinn av min pilegrimsreise med brystkreft. Jeg noterte ned skriftsteder som oppmuntret meg – de jeg leste om og om igjen. Jeg følte meg tvunget til å sette dette tidsskriftet alle sammen for å dele med min familie og nære venner. Skrive tidsskriftet har også hjulpet meg se hele ildprøve fra Guds perspektiv og ga meg en følelse av nedleggelse og formål som det ble gjennomført. Min familie og venner verdsatt motta kopier av den. De endte opp med å dele den med andre, og før jeg visste ordet av det, var ganske mange mennesker ber om kopier. Dette var helt ikke planlagt og jeg var overveldet. Jeg hadde aldri tenkt å dele den med andre, men Gud talte til meg. Jeg endte opp med å skrive om det innledende avsnittet til å reflektere Guds hensikt. Jeg innså at Gud kunne bruke den til å oppmuntre andre. Dette var og er veldig spennende! Jeg føler meg veldig beæret og ydmyk på samme tid som vår Herre ville være i stand til å bruke noe jeg skrev. Jeg kan ikke forestille meg noen større glede enn å kunne oppmuntre andre i Herren. Dette opplever Guds velsignelser!

La meg forklare mer spesifikt følelser og indre konflikter jeg opplevde kort tid etter å ha nådd overlevelses status. Forhåpentligvis vil leseren kunne identifisere seg med dette, og være trygg på at Herren vil gi en følelse av formål og håper at når vi stoler på ham. Vi kan ikke leve et kristent liv i vår egen styrke, men bare gjennom Guds kraft. I løpet av min behandling tid, jeg hadde en bestemt tidsplan, og det alltid inkludert selskap med venner. Jeg ble veldig sliten og trengte å hvile mye. Mine dager hadde rutine for dem, selv om jeg har opplevd ubehag og kunne ikke gjøre alle de «normale» ting. Jeg hadde vanlige lege avtaler å delta. Jeg hadde oppmerksomhet hele tiden! Så når alt dette stoppet, visste jeg ikke hva jeg skal gjøre. Livet mitt hadde helt forandret, og jeg hadde ingen anelse om hvordan å bruke min tid. Jeg hadde ikke energi til å gå tilbake til erstatning undervisning. Jeg følte meg ensom og deprimert. Jeg trodde folk forventet meg å hoppe av glede om å være kreftfri. Jeg var veldig takknemlig om de faktiske behandlinger være over, og absolutt ikke gå glipp av dem. Jeg var sikkert begeistret med å motta en kreftfri diagnose. Men jeg visste ikke hvem jeg var, bortsett fra kreft. Jeg brukte min tid ropte til Herren og uttrykte mine følelser til venner og familie.

Legg att eit svar